Sabtu, 8 November 2008

kandungan mashaf Nabi Musa

-suhuf ni dipenuhi ibarat dan perumpamaan

antara isi2 mashaf tersebut:

1)Aku hairan dengan orang yang meyakini mati
tapi masih lagi bersenang hati

2) Aku hairan dengan orang yang percaya kepada qadar
tapi masih belum puas

3)Aku hairan dengan orang percaya kepada neraka
tapi masih tertawa

4)Aku hairan dengan orang yang melihat keserabutan dunia
tapi masih berjinak-jinak dengannya

5)Aku hairan dengan orang yang meyakini hisab
tapi masih malaas beramal

-petikan dari hadis Alhakim

3 ulasan:

wardatul asrar berkata...

salam pertemuan kembali..

post yg memberi peringatan berganda pada diri yg sering lalai ini.

"Aku hairan dengan orang yang meyakini mati tapi masih lagi bersenang hati"

'dan syaitan mnjadikn mereka memandang baik perbuatan2 mereka lalu ia menghalangi mereka dr jalan (Nya), sedang mereka adalah org2 yg berpandangan tajam' (x ingt sumber. boleh tlg cari?)

ASIF JIDDAN di atas sebarang kelancangan kata. sekadar memberi peringatan buat DIRIKU juga saudaraku yg tersimpul dlm ikatan jihad~

IBNUSIS berkata...

salam
maaf x dpt cari sumber tu

Ibnurahman berkata...

baguslah post ko yang kali ni....
mushaf ni.....
perbanyakkanlah....
"berkejaranlah dalam membuat kebaikan"
surah albaqarah....

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template