Jumaat, 27 Februari 2009

PABILA MEREKA CUBE MEMbtnKAN AKU



Dengan namamu ya Allah daku menulis

tanggal 26 feb 2009
aku meninggalkan rumah lantas menghadiri satu persidangan di putrajaya international convention centre(picc)
di sana aku bertemu dgn mereka2 yg sememangnye org kuat kerajaan
skit2 ckp dasar nasional
bosan betul

aku g sana mewakili taylors college
aku g seramai 14 org
4 laki 10 ppuan
hanya sorg je yg pakai batik dlm kalangan bdk laki
yg lain termasuk aku pakai kemeja
sampai sana baru aku teringat yg khamis tuk pakai batik

ada satu slot ni dia membicarakan pasal perlembagaan
n speaker dia adalah sorg naib canselor university
first b4 mula dia mintak untuk sesapa pesrta bertanya soalan
so bdk taylors 4 org tanya soalan

antara soalan tu adalah:
apakah signikannya sistem monarki di malaysia pada hari ini?
mengapa perlembagaan malaysia x berpandukan Quran?
n satu lg berhubung isu ketuanan melayu, adakah untuk memanjakan melayu atau menolong melayu?

tapi yg bestnye
satu pun soalan kitaorg x dijawab speaker tu
panas je kitaorg yg bertanya ni
bleh plak dia melencong pergi isu palestin plak
org isu nasional tapi dia bukak isu palestin plak
then siap kutuk org palestin punya perjuangan

apa yg aku perasan dari konvensyen tu
ramai yg membicara isu ketuanan melayu n perpaduan
tapi ada gak yg pegi tu
duk main2 cintan, melayu plak tu
hantar bunga kertas la n mcm 2 lagi
nmpk sangat belia melayu x bukak minda lg

doktrins yg cuba disampaikan plak byk yg berkaitan kerajaan
n apa sumbangan kerajaan kpd rakyat
yg best plak ada tu yg berucap tapi isu pemilihan UMNO yg akan dtg ni
x kena betul.. bdk2 taylors ni duk kutuk kat blakang
lari tema betul

kesimpulannya, aku dpt rasakan yg prgm tu cam g btn plak
byk isu perpaduan n ketuanan melayu
tapi kitaorg bdk taylors ni
xde bodoh mana sampai bleh mkn doktrin2 tu sume
pesanan aku g btn tu korg jaga2 je la
pasal ada je yg memerhati korg dlm prgm tu

5 ulasan:

Wan Harun berkata...

nice
good on ya~

Imran berkata...

ooo. screw em. menggunekan 'ketuanan melayu' untuk kepentingan sendiri. haishh. patut ar mesia camnih. btw, men cintan cintun? bese ar remaje. time nih ar nak wat bebende camtuh. hahahah

Tanpa Nama berkata...

mai tgk citer yg "formal" sket psl hari tu.

http://high-flyers-club.blogspot.com

m berkata...

berhati-hati bile berkata2.
mra tu bkn ketuanan melayu ke?
bnding kite dgn cina.patut kite dpt ke dionrg dpt?

ptut diorng kn.so kite ambil hak dionrg.haram x?

wardatul asrar berkata...

soal KETUANAN MELAYU di bangkitkan.. soal BANGSA MELAYU di perjuangkan.. bagaimana dengan BAHASA yang juga MELAYU, yang seolah2 diperkotak-katikkan oleh 'pejuang' MELAYU itu sendiri?

~saya mixed blood yang masih mengaku melayu sbb i/c saya tulis MELAYU~

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template