Rabu, 22 April 2009

PERGINYA SATU DARIPADA KEKUATANKU

tanggal 21 april 2009
satu daripada kekuatanku hilang
bukannya aku cacat anggota or hilang daya kemampuan berfikir tapi
aku kehilangan org yg yg byk berjasa pd aku
dari kecik sampai la besar
aku slalu ngan dia

mmg susah melupakan org yg di sayangi tapi
hakikatnya kita kena terima dgn hati yg terbuka
sama ada suka atau duka
sbb yg pasti ini semua takdir Ilahi

org yg aku maksudkan adalah mak long aku
time kecik2 dulu
dialah yg mandikan aku, pakaikan baju n sebagainya

hmmm
agak sayu gak la hari tu
tapi bersedih ada batas jugak
mkn tetap kena mkn
blaja tetap kena teruskan
hidup mesti ditempuhi
yg pergi biar pergi dan yg masih di sini bekalkanlah diri

tapi yg x bestnye kat kubur tu
hmmm
time bc talkin la
hmmm
pelik2 je ayat2 talkin tu
hmmm

yg aku perasan n dgr dgn jelas
ada ke patut dia suruh si mati kau jwb lah begini begitu
hmmm
mana logik org yg meninggal bersoal jawab dgn malaikat menggunakan mulut n akal fikiran
hmmm
yg pasti hanya satu amalan yg bleh membantu
bukan akal dan mulut yg bleh berbicara tatkala mati menjemput kita

pape pun aku nasihatkan kat korg yg mungkin jadi imam suatu ketika nanti
hmmm
jgnlah diamalkan apa yg diwarisi
tapi cari dan amalkanlah sesuatu yg hakiki
jgn malu menegakkan kebenaran dari Ilahi

salam buat kenalan dan rakan

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dlm kesedihan ni ada jugak yg bidaahnye..menambahkan kesedihan tul la.

setiap yg hidup akan merasai mati.

As berkata...

takziah buat keluarga

kullu nafsin zaaiqatul maut

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template