Isnin, 11 Mei 2009

AKU X SUKA MEREKA2 YG..........

1) bila jumpa aku je...tanya pasal gossip2 ni

bab2 ni aku plg malas nk menjawab. org kita ni asal nmpk sorg laki n ppuan buat keje sesama je mulalah pikir lain. then bila nmpk je buat citer. citer sana sini. tapi yg plg x best aku penah alami satu pengalaman yg kurang best. time tu aku nk g meeting. on the way nk ke meeting tu, ada la sorg ni tegur aku n soalan dia yg pertama yg ditanya kpd aku adalah "org rumah x dtg ke?".. aku bila dgr tu berdesing telinga. tapi nk buat camna org punya mulut mana bleh nk tahan. bila pikir2 blk... hmmm.. rasa aku, maybe timbul gossip sbb aku slalu berkerjasama ngan budak L tu kot...hmm.. and org assume aku ada pape ngan dia...hmmm...hakikatnya..aku just buat keje jer.

2)slalu nk tau result aku after exam

dlm pape exam pun, aku trus terang aku buat ala kadar n termampu je... aku dari skola rendah lg bukan top scorer...bg aku, x pernah pun teringin nk jd pelajar terbaik kat skola mana2 n bila2 pun...pasal aku ni jenis org yg x suka nk study gila2 ni...bg aku lg seronok aku g main games n bc buku... tapi aku x suka bc buku akademik pasal buku2 akademik ni bila tgk je... hmmm...mula rasa semacam...lg pun if bc buku akademik ni org kita bc tuk exam je...hatta buku skola subjek pendidikan islam...hmmmm....betul ke x, aku no comment...hmmm..di sebabkan aku ni jenis yg x suka study gila2 maka result aku pun biasa2 jer...walaupun aku result aku agak baik, aku still x suka org tanya result aku brape...sbb aku sendiri x suka nk tahu result org lain n aku jugak x suka org tahu result aku brape

3)slalu sgt citer pasal hal2 agama tapi semua tu hal kecik2 je

dlm hal ni aku akan cepat bosan bila org tanya aku ttg bab2 solat..cnth kita ni patut bc qunut ke x?...hmmm... benda ni khilaf je n kalau nk bc just bc je la...tapi jgn pulak cerca org yg x bc....sebenarnya dlm analisis aku, ramai org persoal nk bc qunut or x...hakikatnya org x pernah tanya apa maksud doa qunut yg dibaca tu....hmmm...setuju ke x?...tu depends kt korg sume...tapis atu je la...dlm bab2 solat ni byk cara....so bila kita blaja satu cara tu maka berpeganglah dgn cara yg kita blaja tu n yakinlah pada apa yg diajarkan pada kita...

ok lah...nk buat keje lain...salam

3)

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

releks bro.....semua orang hadapi masalah yang sama...nak buat macamana mulut orang kita tak boleh nak tutup....sabarlah kerana ia mengangkat kita setinggi darjat disisi Tuhan....

abbad berkata...

1stly
aku xtaw mcm mana bley tersesat smpai blog ni
hihi
tjuk 2 besh kowt

1st tu,
kan bgus klu org tny kiter psl gosip nii
atleaz kiter boley menidakkan apa yg digosip kan 2,
klu x pun,(based on wat u wrote 2)
rs mcm x lebih dr gurauan

2nd
psl result 2
kdg2 org concern
xslh lgsung nak tny result org
klu xnk gtaw ckp je la
xnk gtaw

3rd
bile bab2 semayang ni
bile timbul was-was
bgs tuk kite hilang kan was2 2
klu kiter ade ilmu lebih
dan org tny kat kiter
bkn ke wajib kiter smpai kan?
jgn la rs bosan sebar kan ilmu2 agama dr yg kecik hingga yg besar
n sbb solat ni byk cara la
buat org rmai slalu bertny

teguran ini skdr tuk membina
maap if xske

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template